Říjen 1982
Představení druhé generace trojkové řady, pod označením e30, nejprve jako dvoudvéřové limuzíny. Oproti předchozí generaci e21 vyniká lepším aeorodynamickým odporem vzduchu zejména díky zjemněným tvarům a nižší linii vozidla. Silně přepracovaný byl i podvozek. Zejména na přední nápravě došlo ke zlepšení všech prvků.

Leden 1983
Stuttgartská karosářská firma Baur představuje již tradičně kabriolet. Akorát, že to není klasický kabriolet, ale má rám kolem předních oken a B sloupky spojuje příčka.

Září 1983
Na autosalonu ve Frankfurtu BMW přestavuje čtyřdvéřovou verzi.
U verze 316 je použit nový elektronicky řízený karburátor s odpojovatelným přívodem paliva a se snížením spotřeby paliva o 5%.
U verze 318i dochází k výměně systému vstřikování paliva K-Jetronic za LE-Jetronic. To mělo vést ke zlepšení jízdního komfortu a snížení spotřeby paliva.
Do té doby nabízená třístupňová automatická převodovka byla nahrazena čtyřstupňovým automatem, který byl schopný efektivněji využívat výkonu motoru.
U verze 323i byl zvýšen výkon z 102/139 na 110/150 kW/ps a to díky zpřesnění výroby motoru a rozšíření trubek výfuku.

Leden 1984
Verzi 318i je možné si objednat s třícestným katalyzátorem za 1500 západoněmeckých marek. Což snížilo výkon z 77/105 na 75/102 kW/ps.

Září 1984
Dochází ke změnám v nabízené výbavě. Centrální zamykání je nyní vybaveno ochranou proti krádeži pomocí blokovacího zařízení. Elektrická okna je nyní možné otevírat i při vypnutém motoru a ikdyž jsou některé ze dveří otevřené.
Všechny čtyřválcové verze dostaly kalená sedla ventilů.
S systémem řízení motoru Le-Jetronic nepotřebují již šestiválcové verze ventil studeného startu.

Prosinec 1984  BMW vybavuje vozidla malou řídící jednotkou NOx, která by měla snižovat množství oxidů dusíku v výfukových plynech.
Už se prodalo 500000 e30 v Německu a v zahraníčí.

Únor 1985
Automatická převodovka dostává měrku ukazující stav náplně.
Na ženevském autosalonu byl představen model 325e vybavený třícestným katalyzátorem a vyhřívanou Lambda sondou. Motor je vybaven systémem Monotronic a točivý moment je optimalizován, aby dodával plný výkon v nižších otáčkách. Objem není 2,5 ale 2,7L. Byly provedeny následují úpravy: Prodloužení sacího potrubí, přečasování otevírání ventilů, snížení tření (méněkrát uložená vačka myslím, že místo 5x tak 3 krát, ale nejsem si jistej a použití měkčích pružin).
Tento model bylo možné objednat od dubna.

Srpen 1985
Na autosalonu ve Frankfurtu byly představeny doplňující modely. 324d naftový model s 63kW/88ps. Verze 325iX s pohonem čtyř kol a výkonem 126kW/171ps a tovární kabriolet 325i už s klasicky bez okeních rámů. Model 323i byl nahrazen 325i. Verze kabrio a 4×4 byly sice představeny, ale do prodeje šly později.

Září 1985
Výkon motoru 320i byl zvýšen z 92/125 na 95/129 kW/ps. Zadní náprava dostala diferenciál s převodovým poměrem 3,9:1 (předtím 3,45:1).
Modely 320i a 325e dostaly analogové hodiny.
Modely 320i a 325e dostaly nový rozměr pneu 195/65 r 14 H ( předtím 195/60 HR 14). Čtyřválcové modely dostaly tyto pneumatiky pouze v lepší výbavě.
Každá e30 dostala nové sedačky vyplněné pěnovýmy polštáři a nové pásy.
Bylo pozměněno přední čelo a přední lízátko. Ve výrobě se začala používat nová výrobní metoda (bezdveřová) což přineslo pozměnění závěsů dvěří. Boční obložení v oblasti nohou bylo vyrobeno s tvrdšího plastu.
Vozy bez servořízení byly vybaveny hřebenem řízení s přoměnlivým poměrem což snížilo sílu potřebnou při parkování.
K 325i začala být nabízená eletronicky řízená automatická převodovka

Leden 1986
Ukazatel servisního intervalu dostal symbol hodin a nápis. Dále došlo ke změně kódování přístorojových panelů.

Březen 1986
K utlumení hluku a vybrací byly motory 2,5i a 2,5e vybaveny dvouhmotovým setrvačníkem.

Duben 1986
Čtyřválcové verze byly od té doby vybaveny bez příplatku pětistupňovou převodovkou a 318i měly v sériové výbavě katalyzátor.

Květen 1986
Zpuštění seriové výroby 325i kabrio.

Červenec 1986
Spuštění výroby sportovního modelu M3 s výkonem 147kW/200ps.

Září 1986
všechny modely dostaly v základní výbavě zamykatelný kastlík. Ovladače topení a větrání dostaly mezinárodně srozumitelné symboly. U všech modelů byla možnost vybrat si schadowline, což znamenalo, že všechny chromované lišty na autě byly v matně černé barvě.
Modely 325i byly seriově vybaveny ABS. Model 325e dostal kratší diferenciál kvůli zlepšení jízdních výkonů. Zrychlení z 0-100km/h kleslo z 11,2 na 9,5s. Model 325iX mohl být podle volby také ve 4dvéřové verzi a přibyla také možnost volby automatické převodovky.

Leden 1987
Modely 325i a 320i začaly být dodávány s katalyzátorem. Motory byly přispůsobené pro bezolovnatý benzín. Výkon klesl o jednoho koně oproti bezkatalyzátorové verzy na 125kW/170ps.
Šestiválcový motor s kalalyzátorem dostal přepracovaný Monotronic a dvojité výfukové potrubí. Změna výfukového potrubí a Monotronicu se týkala také Ety.

Červen 1987
Speciální model 318i s předním a zadním spoilerem, otáčkoměrem, sportovním volantem, širokými pneumatikami a sportovním podvozkem

Září 1987

Model 318i dostal úplně nově zkonstruovaný motor M40 s výkonem 83kW/113ps. Varianta s karburátorem byla vyřazena s výrobního programu. Verze s motorem m10 1,8i byla přejmenována na 316i Kat.
Došlo na facelift. Nárazníky byly nyní plastové a měly vydržet bez poškození náraz do 4km/h. Kabriolet a M3 měly stále předchozí nárazníky. Přední světlomety byly vybaveny čočkami s elipsovitými parabolami, které poskytovaly lepší tlumené světlo. Dále bylo změněno zadní čelo, které dostalo nové zadní světlomety a černou linku vespod.
Objem nádrže vzrostl u limuzíny na 64 l a u kabrioletu na 62 l.
Do programu přibyla taky karosářská verze touring s motory 2,0 a 2,5. Kabrio dostalo na výběr taky motor 320i.
M3 dostala katalyzátor a výkon klesl o pět koní na 143kW/195ps.

Květen 1988
Bmw začalo nabízet recyklaci materiálu z katalyzátorů. Obsahují totiž platinu a rhodium.

Září 1988
Vypuštěn model 316i již s motorem m40 a objemem 1,6. Nový motor měl 73kW/100ps.
Začala výroba M3 v kabrioletu.

Únor 1989
Nový ceník pro všechny modely. 316 a 318i dostaly seriově pravé zrcátko. Výstražný trojúhelník a lékárnička se staly povinnou výbavou. Na ženevském autosalonu byl představen touring s motorem m40 1,8.

Září 1989
Byl představen model 318is s čtyřventilovou technikou a bezkontaktním zapalováním s výkonem 100kW/136ps. Model byl v základu vybaven sportovním podvozkem a kotoučovou zadní nápravou.

Září 1990
Kabrio bylo dostupné ve verzi 318i s motorem m40. Do té doby bylo možné čtyřválcový kabriolet objednat pouze od firmy Baur.

Leden 1991
Přišla e36. Tyto modely dostaly nové šestiválce s čtyřventilovou technikou m50. Motory m20 se již do této verze nedávaly. Končí čtyřdvéřový sedan 325i.

Únor 1991
Končí čtyřdvéřový sedan 320i.

Březen 1991
Končí kupé 325i.

Duben 1991
Končí sedan a kupé 318i, kupé a touring 320i.

Leden 1993
končí výroba kabrioletu 320i a 325i

Duben 1993
končí výroba kabrioletu 318i a touringu 325i

Únor 1994
končí výroba touringu 318i