Bavorská značka BMW představila zbrusu novou řadu střední třídy oblíbeného cestovního modelu F 800 GS s dodatkovým označením Adventure.  Nové F 800 GS Adventure tak posouvá Vaše dobrodružné výpravy za hranice možností, běžného Endura.

Jedna z hlavních změn na nové osmistovce Adventure,  je o 8 litrů větší palivová nádrž, přičemž muselo dojít i na zesílení rámu pro větší zátěž a zážitek z off-road jízdy. F 800 GS Adventure se tak dočkalo 24-litrové nádrže, která je umístěna pod sedlem motocyklu a jeho celková váha tak s plnou nádrží vyšplhala z původních 214 na 229 Kg. Délka jízdy se tak prodlouží na zhruba 500 kilometrů, což je jistě velmi příznivá zpráva pro všechny dobrodružné cestovatele.  Další změnou, které si všimneme již na první pohled, je zvýšený přední štít, robustnější design a sada ochranných doplňků, které motocykl chrání v případě pádu.  V terénu se Adventure může pyšnit širokými enduro stupačkami, ochranným rámem až pod motor a nastavitelnou zesílenou pákou zadní brzdy. V základní výbavě se u F 800 GS Adventure setkáte, jako u všech ostatních modelů od BMW se systémem ABS. Nicméně se dají dokoupit i další elektronické systémy, jako je kontrola trakce s označením ASC (Automatic Stability Control), který je nově doplněn o mód Enduro s kterým se můžete vydat i po méně zpevněném povrchu s maximální kontrolou nad strojem. ASC a ABS tak v režimu Enduro nabídnou mnohem větší požitek a adrenalin z jízdy, díky těmto systémům se kola dokážou více proklouznout při akceleraci i brždění. Dalším doplňkovým systémem je možnost elektronicky nastavitelného odpružení ESA (Electronic Suspension Adjustment) pro větší komfort z jízdy.

Motor zůstává beze změn – řadový dvouválec s kapalinovým chlazením o objemu 798 cm, nabízející 85 koňských sil s velmi příznivou spotřebou, je naprosto totožný s předchozí verzí F 800 GS.