Máme-li začít pěkně popořadě, pak nový trojkový sedan bude konečně dostupný i s pohonem všech kol xDrive. K mání bude nejprve v benzinových verzích 320i, 328i a 335i, naftové 320d a 330d se přidají až později, pravděpodobně letos na podzim. Podrobněji jsme se tomuto tématu i s technickými parametry jednotlivých provedení věnovali už v únoru, nyní je definitivně jisté, od kdy budou první čtyřkolky k mání – od července. BMW se v souvislosti s tímto doplněním chlubí především verzí 335i xDrive, která zvládne zrychlení z 0 na 100 km/h za bezesporu velmi konkurenceschopných 5 sekund.

Další již dříve avizovanou novinkou je doplnění nabídky o tradiční M paket. Ten byl vizuálně odhalen již loni, k mání bude opět od července.

Třetí, zatím jen chystanou, ale již nyní oficiálně oznámenou novinkou je provedení 320i EfficientDynamics Edition. Jak již jistě tušíte podle názvu, jde o benzinovou úspornou verzi, která bude poháněna dvoulitrovým turbem o výkonu 125 kW (170 koní). Z dalších detailů byla zatím zveřejněna jen očekávaná spotřeba paliva ve výši 5,2 litru benzinu na 100 km a jí odpovídající emise CO2 ve výši 124 gramů na kilometr. Dá se ale očekávat, že se o ni postarají úpravy aerodynamiky, prodloužené převody manuálního „šestikvaltu”, pneumatiky se sníženým valivým odporem a další tradiční prvky.

Tato varianta by se měla dostat do výroby ke konci letošního roku.
Již loni odhalené Mpaketové provedení nového trojkového sedanu se do prodeje dostane teprve nyní
Novinky pro řady 5 a 6

Ještě více změn postihlo pětkovou řadu a odvozené verze. Zřejmě nejvýraznější novinkou je doplnění nabídky o příplatkovou, variabilní přístrojovou desku, kterou tvoří prakticky už jen LCD panel o úhlopříčce 10,25 palce. Drží se pouze rozložení na čtyři kruhové „budíky” (jejich obroučky jsou skutečné a viditelné i po vypnutí samotného panelu), které ale mohou nabírat rozličných podob.

Co všechno nová přístrojovka dovede, to ukáže až praxe, z dostupných záběrů a informací je ale patrné, že se bude přizpůsobovat především zvolenému jízdnímu režimu. Ve sportovním tak bude akcentovat spíše informace potřebné pro rychlou jízdu (rychlost, zařazený kvalt automatické převodovky apod.) a to všechno v červeném barevném provedení, v ekonomickém pak zase více data potřebná pro tu úspornou (míra zmáčknutí pedálu plynu apod.) v modré verzi.

Nové příplatkové provedení přístrojové desky hraje všemi barvami

To všechno bude k mání od července stejně jako možnost bezdotykového otevírání víka zavazadlového prostoru (ano, bude se jako u řady jiných aut otevírat také pohybem-gestem učiněným nohou na správném místě za vozem) a zvukový systém Bang & Olufsen.

Zádi pětky budete moci nyní i nakopat, za odměnu vám zahraje systémem Bang & Olufsen

Pro pětkové Gran Turismo bude nově k dispozici motor 20d. Provedení 520d GT se pochlubí obvyklým výkonem 184 koní, zrychlením na stovku za 8,9 sekundy a raději nespecifikovanou maximální rychlostí. Předností této verze bude stejně spotřeba paliva s hodnotou 5,3 l nafty na 100 km.

Varianta 550i GT je pak také svým způsobem nová, když se dočká stejného motoru jako řada 6 Gran Coupe. Díky tomu tak nově nabídne až 450 koní a 650 Nm, které vůz zrychlí na stovku za rovných 5 sekund a dovolí mu dosáhnout elektronicky omezené rychlosti 250 km/h. Kombinovaná spotřeba paliva činí těžko uvěřitelných 9,2 l benzinu na 100 km.

Verze 530d Gran Turismo a 530d xDrive Gran Turismo si pak vysloužily silnější motor – má nyní 13 koní navíc a nabízí tak až 258 koní. BMW v tomto případě zmiňuje pouze spotřebu paliva – 5,8 l nafty na 100 km.

A aby těch nových 530d Gran Turismo nebylo málo, budete si jej moci od července pořídit i s technologií Blue Performance, tedy vstřikováním močoviny pro další eliminaci emisí NOx. Vůz tak může již nyní plnit emisní normu Euro 6. Další drobnosti jako standardní montáž Driving Experience Control (volba jízdních režimů), Active Protection Safety Package (přitahování pásů nebo zavírání oken v momentě, kdy auto nabude přesvědčení, že hodláte nabourat) nebo BMW Parking Assistant za příplatek (aktivně hledá vhodná místa k zaparkování až do rychlosti 35 km/h) přejdeme jen telegraficky.

Pro šestkovou řadu je novinka jedna jediná – model 650i xDrive dostane standardně systém start and stop. Ten nám v autě opravdu nechyběl…
Pětkové Gran Turismo se vizuálně nemění (s M paketem je k mání již nějakou chvíli), technických novinek jej ale stihne dost. Šestkové kupé zůstane na svém
Novinky pro řady Z4 a X3

Bez povšimnutí neprošlo jarní bavorskou mašinerií ani kupé-kabrio Z4. Co je podstatné a o čem naposledy byla řeč v testu nového Porsche Boxster S, vůz brzy dokáže stáhnout nebo natáhnout střechu i za jízdy až do rychlosti 40 km/h. A když už jsme u střechy, tu si nově bude možné pořídit v barevně kontrastních provedeních – černém nebo stříbrném.

Prostřední SUV X3 pak bude pro změnu o srpna možné objednat s Mpaketovým sportovním volantem s pádly pro řazení (u verzí s automatickou převodovkou, pochopitelně) a varianta 20d pak bude rovněž k mání ve výše zmiňovaném provedení Blue Performance plnícím normu Euro 6