NOVÉ BMW ALPINA XD3 BI-TURBO

Kromě klíčové kompetence ve vývoji malého, ale vytříbeného výběru exkluzivních automobilů BMW ALPINA s cílem dodávat vynikající komfort, výkon a jízdní vlastnosti je firma
ALPINA rovněž schopna reagovat na velice specifické požadavky zákazníků.

Kromě klíčové kompetence ve vývoji malého, ale vytříbeného výběru exkluzivních automobilů BMW ALPINA s cílem dodávat vynikající komfort, výkon a jízdní vlastnosti je firma ALPINA rovněž schopna reagovat na velice specifické požadavky zákazníků. Nové BMW ALPINA XD3 Bi-Turbo trumfuje mimořádným výkonem a trakcí při současné maximalizaci efektivity. Je určeno pro zákazníky, kteří hledají nejrychlejší dieselové SUV, jaké je dnes k dispozici na trhu.

Hnací ústrojí vozu XD3 Bi-Turbo využívá vynikajících atributů plně hliníkového 3litrového řadového šestiválcového motoru BMW s moderním přímým vstřikováním common-rail a dvěma turbokompresory s variabilní geometrií turbín. S cílem dále maximalizovat potenciál tohoto motoru a využít volnosti, kterou nabízí výroba malých sérií, pracují inženýři firmy ALPINA intenzivně na optimalizaci proudění nasávanéhovzduchu. Nová sací vzduchová potrubí mají podstatně větší průměry a jsou vybavena optimalizovanými oblouky, což vede ke 30% snížení ztráty tlaku. To v důsledku znamená neomezené proudění vzduchu mezi sáním a vzduchovým filtrem, což umožňuje motoru volněji dýchat a poskytovat lepší výkon a živější chování.

V kombinaci s realizací vhodných plnicích a vstřikovacích tlaků se dosahuje maximálního výstupního výkonu 350 k (257 kW) při 4000 ot./min a točivého momentu 700 Nm mezi 1500 a 3000 ot./min. Navzdory vysokému specifickému výstupnímu výkonu motoru 117 k na litr dosahuje XD3 Bi-Turbo špičkových parametrů ve své třídě: 6,8 l/100 km (41,5 mpg) a 180 g/km CO2

Moderní 8-mi stupňová sportovní automatická převodovka SWITCH-TRONIC, upravovaná a testovaná ve spolupráci se ZF, nabízí specifické změny vyžadované vysokým točivým momentem; mezi ně patří speciální mechatronické komponenty a upravený měnič točivého momentu.Kombinace osmi rychlostních stupňů a vysokých úrovní točivého momentu zajišťuje nanejvýš komfortní změny převodů bez znatelného přerušení dodávky výkonu. V automatické režimu řazení (D) exceluje XD3 Bi-Turbo za jízdy s rychlostmi ve vysokých převodech při minimálních otáčkách; z toho pak profituje spotřeba paliva i jízdní komfort. Při použití sportovního režimu řazení (S) získává převodovka výrazně na svěžesti a bezchybné okamžité změny převodových stupňů se zrychlují a probíhají ve vyšších bodech řazení. Tlačítka systému ALPINA SWITCHTRONIC, ergonomicky a nenápadně umístěná na zadní straně volantu, aktivují manuální režim řazení (M), který umožňuje řidiči převzít plnou kontrolu nad převodovkou.

V kombinaci se sportovním nastavením systému Drive Performance Control, který ještě více zostřuje fungování zavěšení kol a převodovky,sprintuje nové XD3 Bi-Turbo z 0 na 100 km/h za pouhé 4,9 s a dosahuje špičkové maximální rychlosti ve svém segmentu 253 km/h.